Co se nejvíce podepisuje na depresivních stavech? A proč je těchto stavů nejvíce na podzim a začátkem zimy? Zamyslete se a odpovíte si skoro sami. Podzim, léto skončilo, poslední ovoce je očesané a zelenina sklizena. S tím souvisí snížení konzumace těchto plodů, které nás zásobují vitamínama. Takže to první, co můžete proti depresím udělat je, že se v obchodě zaměříte na nákup ovoce a zeleniny. Saláty, ať již ovocné či zeleninové by se měly natrvalo usalašit na vašem jídelníčku. Také různé smoothie jsou více než dobré.
opuštěná v davu
Zaměřte se hlavně na ovoce, které běžně roste u nás a taky bylo vypěstováno u nás. Říká se, že nejvhodnějšími věcmi k vašemu stravování je vše, co roste a žije do 100 km od vašeho bydliště. Není od věci sem tam obohatit jídelníček i vitamínovými doplňky. Přece jen se blíží období chřipkových epidemií, tak si vytvořme dobrý základ pro obranu před nimi.
Přesto že za jasných podzimních dnů příroda hýří pestrými barvami, když se zatáhne je najednou vše šedivé, pošmourné. To je další faktor ovlivňující naši náladu. Ponuré zabarvení. Jak se bránit? Obklopte se pestrými barvami. Vytáhněte na světlo boží barevnější oblečení, vyzdobte si byt svěžími květinami. Používejte barevné ubrusy a povlečení.
chlap s depresí
S barvami souvisí i méně světla. Dny se krátí. Večery a noci získávají svou nadvládu nad denním světlem. Světla je opravdu velice málo. Vždyť o Vánocích se délka dne, kdy nemusíme svítit počítá mezi 8 a 16 hodinou, tedy jen 8 hodin ze 24. Málo! Zkuste i tento boj vyhrát. Posilněte na pracovišti i doma umělé osvětlení. Ani návštěva solária neuškodí.
Jak se den krátí, připadá vám, že stíháte méně věcí. Pokud jste přes letní měsíce běhali lesem pravidelně kole 18 hodiny, dnes to nelze. Leda byste běhali s čelovkou. I když i to se dá, je to docela nepraktická záležitost. Nerezignujte kvůli nedostatku světla na pohyb. Existují přece fitness centra, tělocvičny, bazény či posilovny.
Posledním významným stresovým faktorem je samota. Brzký večer nás jaksi podvědomě dřív zahání domů, nesetkáváme se spřátel tak často jako přes léto. Nezapomeňte na to. Nebuďte sami.

Podzimní deprese a jak na ně
Ohodnoťte příspěvek
acai336x280.jpg